Det er med stor stolthed, at jeg kan skrive at marketingbureauet Heymedia i Aarhus nu bliver en del af Obsidian Digital.
Historien kan læses hos Bureaubiz her.
Jeg bor selv til dagligt i Aarhus, og det er en fornøjelse at vi nu udvider vores tilstedeværelse i det jyske, hvor vi i dag allerede har en solid base af kunder.
Obsidian Digitals hovedkontor ligger i København, og det er her vi laver omtrent 7/10 af vores ansættelser. Ved at blive endnu mere etableret i Aarhus med et nu større kontor, vil det være lettere at tiltrække de rigtige talenter.
Læs pressemeddelelsen her
Obsidian Digital gennemfører det tredje opkøb i år. Med en ambition om at styrke sin tilstedeværelse i det jyske er valget denne gang faldet på det hurtigt voksende århusianske bureau Heymedia.
Siden Obsidian Digital i sommers blev købt af den danske kapitalfond Capidea, har de været særdeles aktive i markedet. For tredje gang i år har Obsidian Digital gennemført et opkøb af et andet bureau. Denne gang er det det århusianske bureau Heymedia, der købes som led i en strategisk ambition om en stærkere forankring i Jylland.
”Heymedia er et yderst hurtigt voksende bureau, der har fokus på at eksekvere og er kompromisløse i jagten på at levere kvalitet for deres klienter. Bureauet er på trods af deres størrelse meget professionelt drevet, og vi har generelt stor tiltro til ledelsens måde at drive bureau på. Samtidig kan vi allerede nu påpege utrolig mange synergiområder mellem de to selskaber. Først og fremmest styrkes vores tilstedeværelse i Jylland markant, og vi er glade for vores nye, ambitiøse kolleger,” siger Emil Ignatzi Reinholdt, adm. direktør i Obsidian Digital.
Havde ikke planlagt at sælge
Heymedia var ejet af Heymate, som investerer i og udvikler digitale forretninger, og bag Heymate står Christoffer Hübertz Christensen og Kenneth Andersen, der har været involveret i en række af Danmarks største digitale succeser og virksomhedssalg, herunder Bilbasen, Autobutler og senest Spain Holiday, som i samspil med Jan Lehrmann tidligere i år blev solgt til den tyske gigant Holidu. Samspillet med Jan Lehrmann gælder også Heymedia, som hjælper en del af hans investeringer med den digitale strategi og markedsføring. På trods af erfaringerne med virksomhedshandler, var et salg endnu ikke på tegnebrættet for Heymedia.
”Det var slet ikke meningen, at vi ville sælge Heymedia, men når nogle så dygtige som Obsidian banker på, med en rejse vi ikke kunne sige nej til, måtte vi slå til. Obsidian er de dygtigste i branchen, og et bureau vi har set op til og fulgt længe. Når Heymedia og Obsidian går sammen, giver 1+1 mere end to. Vi glæder os til at skulle på en vild vækstrejse sammen med Obsidian og til at arbejde med så dygtige folk,” siger Christoffer Hübertz Christensen, bestyrelsesformand i Heymedia og medejer af Heymate.
Som en del af opkøbet har Heymate valgt at geninvestere en del af købesummen i Obsidian, og CEO i Heymedia, Mark Yuen, vil indtræde som en del af partnerkredsen.
Fra nej til jobsamtale til virksomhedssalg på et år
Dialogen mellem Mark Yuen, CEO i Heymedia, og Obsidian startede for et år siden, men timingen var dengang ikke den rigtige, da Obsidian endnu ikke havde et fundament i Aarhus, som var vigtigt for Mark. Siden har Mark Yuen sammen med Heymate, skabt fundamentet til et stærkt bureau i Aarhus i Heymedia, hvorfor det var oplagt at genoptage dialogen.
”Obsidian er markedsleder og nogen, som jeg har været inspireret af. De har et imponerende godt ry og er i høj grad lykkes med at levere et godt produkt til kunderne” fortæller Mark Yuen og fortsætter:
”For et år siden var jeg i en god dialog med Obsidian om et job hos dem. Nu er jeg med til at sælge Heymedia til dem og bliver en del af partnerkredsen. Det er da en god historie.”
Et vigtigt skridt på vejen
Hos kapitalfonden Capidea ser partner Henrik Normann Karlsen opkøbet af Heymedia som et vigtigt skridt for Obsidian mod realiseringen af en ambitiøs strategi.
”Obsidian har lavet tre opkøb i år, men det her er det største. Vi har en ambitiøs buy and build-strategi, og med opkøbet af Heymedia sætter vi turbo på og styrker Obsidians position i Danmark,” siger Henrik Normann Karlsen, partner i Capidea.
Om Heymedia
- Heymedia er et digitalt marketingbureau, der beskæftiger 17 ansatte fra kontoret i Aarhus.
- Kunderne tæller blandt andet virksomheder som Klarna, Podimo, GoMore og Mybanker.
Om Obsidian Digital
- Virksomheden er stiftet i 2016 og beskæftiger mere end 100 medarbejdere på kontorer i København, Aarhus, Odense og Banja Luka.
- Kundelisten hos Obsidian Digital tæller blandt andre Georg Jensen, Pilgrim, Rains, Bygma mfl.
- Obsidian Digital blev i sommeren 2021 solgt til den danske kapitalfond Capidea.