Sådan får du succes med affiliate marketing

Det følgende indlæg er leveret af Simon Bak Andersen, en af landets skarpeste hoveder indenfor affiliate marketing. Da jeg stadig har mange ting at se til, blandt andet med at klæde landberg.dk på til en digital fremtid, overlader jeg derfor gerne pladsen til Simon, der her vil give et par særdeles kloge råd til jer, der gerne vil have succes med affiliate marketing.

Indlæg af Simon Bak Andersen

Jeg har været så heldig at få lidt spalteplads her på Sasas blog. Dette privilegium har jeg selvfølgelig tænkt mig at udnytte til fulde, så du som læser rent faktisk får noget ud af at læse med her.

Nyhed: Brug Adfinder.dk til at finde de rigtige partnerprogrammer.

Mit indlæg kommer til at handle om, hvordan du helt konkret får ”prikket hul på bylden” og får succes med affiliate marketing. Derfor kan du med fordel læse med her, hvis du interesserer dig for passiv indkomst og ikke mindst, hvordan det kan praktiseres. Inden jeg løfter sløret for mine bedste affiliate marketing tips og tricks, vil jeg gerne have lov til at give en kort præsentation af mig selv herunder min baggrund: Continue reading

Hvorfor ikke springe ud i det?

fokus

Nedenstående indlæg er leveret af Daniel Østergaard, som for ikke længe siden gik igang med affiliate marketing – en disciplin jeg selv startede med i sin tid, da jeg hørte om passive indtægter på nettet.

Alt min tid går med Obsidian Digital (OD), hvor jeg hjælper virksomheder med at vækste på nettet. Skal lige sige, at vi ikke laver hjemmesider i OD regi men kun marketing. Skal du have lavet en hjemmeside, så brug indexed.dk De er dygtige!

God fornøjelse!

Indlæg af Daniel Østergaard

Jeg havde en masse ideer, og derfor startede jeg en helt masse forskellige projekter op på samme tid. Det gjorde, at jeg havde svært ved at holde fokus, og derfor fik jeg ikke den forventelige succes. Jeg gav slet ikke det individuelle projekt nok tid og fokus til, at det overhovedet ville have den kvalitet, som det kræver for at opnå øjensynlige resultater. Dette er noget, som senere hen belønnes af Google, og derved kan være med til at være omsætningsparat.
Continue reading

Video marketing

Case: Unibet

Unibet er med på sidelinjen. De er med på tilskuerpladserne. Før, under og efter kampene. Og de er helt tæt på bolden på grønsværen. På deres Facebook-side kan man se værten Christopher Læssø på slap line i videoer med blandt andre FCK-spillerne William Kvist og Thomas Delaney. Det er sjov og ballade. Det er reportager fra fodboldens verden. Og frem for alt er det smart markedsføring. Continue reading

Pas på affiliate livet ikke koster dyrt

stress

Mit navn er Tim Petersson, og jeg har tidligere fået lov at låne bloggen her til at fortælle om min oplevelse med et affiliate site. Det indlæg kan du læse her, hvis du har lyst – det handler om babyalarmer.

I dag skal det handle om noget helt andet, faktisk skal det handle om hvordan mit hårde liv med fuldtidsarbejde og så det sjove arbejde om aften har kostet mig rigtig dyrt – faktisk har jeg rykket 6-8 måneder ud af kalenderen og sat mit liv i stå. Artiklen her skal handle om hvor det gik galt, og samtidigt får du 5 helt konkrete tips hvordan du som affiliate marketer i din fritid, ikke havner der hvor jeg gjorde.
Continue reading

Få den optimale linkstruktur

intern linkbuilding struktur

Det kan nogen gange være uhyggeligt, hvor effektiv den gode interne linkstruktur kan være for en hjemmeside. Jeg har hjulpet virksomheder med at komme i top 5 i nogle af de mest konkurrence prægede brancher alene ved hjælp af intern linkbuilding.

Rigtig mange undervurderer hvor vigtigt det er, at hjælpe Google med at forstå hjemmesidens opbygning og prioriteringen af landingssiderne.

Din interne linkstruktur er en del af din SEO, og inden du går igang med at bygge eksterne links, skal du have grundstrukturen på plads.

Hvad er intern linkbuilding?

Når du laver links mellem dine egne undersider. Det hjælper brugerne med at finde det, som de søger efter, og du hjælper Google med at forstå sammenhængen imellem dine undersider

Du kan faktisk på mange måder sammenligne det med vejskilte, som du ser ude i trafikken. Hvis du ingen skilte har på din hjemmeside, er det nærmest umuligt for Google og dine brugere at finde rundt. Continue reading

Tænk over den lavpraktisk markedsføring

sms og effekt

Hej alle

Her kommer et gæsteindlæg fra Søren Guldager. Jeg har ikke lige haft tid til at blogge så meget, da jeg har gang i et splinternyt projekt sammen med en kollega med Gaveinspiration.dk, hvorfor alt min tid går her.

Gæsteindlæg

Mit navn er Søren Guldager og til dagligt sidder jeg som direktør hos Inmobile, som jeg stiftede i 2007. I dag består virksomheden af 8 ansatte og over 500 kunder, i en branche præget af mange store udbydere, som har eksisteret endnu længere end os på markedet.

Jeg har fået muligheden for at skrive et gæsteindlæg her til Sasas iværksætter blog, omkring hvordan Inmobile er blevet en af Danmarks førende udbydere af SMS gateway – den software som er bindeled imellem vores kunder og deres kunder, igennem en så gammeldags kanel som SMS. Den grundlæggende tankegang bagved vores færden i branchen og vores tilknyttede markedsføring har i mange år været bygget på, at vi ville bryde den traditionelle og lidt kedelige adfærd i markedet.
Continue reading

Søgeordsanalyse

Søgeordsanalyse handler i første omgang om at definere, hvilke søgeord jeres målgruppe bruger i søgemaskinerne for at finde firmaer og produkter som jeres. Dernæst analyseres jeres side for, hvilke søgeord den allerede ranker på i søgemaskinerne og der lægges en plan for, hvordan de øvrige søgeord implementeres på siden.

søgeordsanalyse sasaVed du hvad folk søger efter, når de prøver at finde firmaer eller produkter som jeres på nettet?

Selvom du sikkert har en god ide om det, bliver du oftest overrasket over, hvad det reelt set er, folk leder efter.
Continue reading

Få det maksimale ud af din tid som iværksætter – brug TODOIST

todoist

Som iværksætter lander der hele tiden nye arbejdsopgaver på mit bord, min indbakke boomer med e-mails og deadlinesene strammer til og overlapper ofte hinanden. For at få succes som iværksætter er det vigtigt, at du kan strukturere din tid og prioritere dine arbejdsopgaver – og en af de nemmeste måder, at gøre det på, er ved at bruge et task-manager program.

Jeg giver her en kort guide til, hvordan du kan bruge TODIST og få det maksimale ud af din tid som iværksætter.
Continue reading

Vælg din webshopløsning med omhu

webshopløsning

Nedenstående indlæg er udarbejdet af Simon Nygård fra Onkelbillig.dk

Går du rundt med en lille e-købmand i maven, samt overvejer du at starte en webshop, så har du nok allerede overvejet en webshop-løsning, som du kan kaste dig over. Uanset hvilket stadie du er på, så er der god grund til at tage denne beslutning med omhu, når det drejer sig om valg af webshop-løsning. Jeg kender eksempelvis manden bag kukuk.dk, som sælger garn på nettet. Han bruger en Shoporama løsning (brugervenligt og lynhurtigt), og nærmest fra dag 1, har der været fremgang på SEO-fronten.

Simons historie

Jeg hedder Simon Nygård og driver til dagligt www.onkelbillig.dk, ved siden af mit studie. Jeg har været så heldig at få lov til at lave gæsteindlæg på Sasa’s blog. Jeg vil fortælle lidt om mine tanker angående det at vælge den rigtige webshop-platform, som er rettet mod dig, der overvejer at starte en webshop eller bare er nysgerrig på e-handel. Dog skal det det siges, at der ikke findes en bestemt løsning, som alle burde vælge. Jeg kommer med min erfaring, som jeg håber kan hjælpe dig et skridt tættere på valget af den helt rigtige webshop-løsning.
Continue reading

Niche-webshop vs. stort marked

D. 1 februar startede jeg hos s360.dk, hvor jeg arbejder med strategisk online markedsføring for nogle af bureauet største kunder samtidig med, at jeg skriver speciale, som skal afleveres d. 1 juni. Det bliver dejligt at få min Cand.it., men ærligt glæder jeg mig til aldrig mere at møde op på skolebænken 🙂
På grund af travlhed bliver der ikke skrevet meget på bloggen, og derfor giver jeg ordet til Tobias Ehlig, som gerne vil fortælle lidt om niche webshop vs. webshop i et stort marked.

Hvad skal du vælge?

En af de problemstillinger jeg hører diskuteret allermest i øjeblikket inden for e-handel er hvorvidt man som nystartende e-købmand i 2015 skal åbne en webshop med niche-fokus, eller hellere vælge et større marked. Tanken er at man enten kan satse på at tage en stor del af et lille marked, eller en lille del af et stort marked.
Continue reading

En billig udvikler kan være dyr

Dette gæsteindlæg er skrevet af Tobias Ehlig, ung e-købmand som i øjeblikket sælger cykelhjelme over internettet. For tiden bruger han sin energi på NyCykelhjelm.dk, som skal drive trafik til hans webshop.

udvikler

Udviklere, programmører, kodere. Tre betegnelser for den samme person, som i disse tider er ekstremt eftertragtet. Hvilket startup kunne ikke godt bruge nogle flere udviklertimer?

Der er ganske enkelt større efterspørgsel efter programmører end der er udbud, og det giver en situation, hvor man som programmør har nemt ved at finde arbejde. Det betyder samtidig også at lønnen presses op, og det får flere danskere til at kigge uden for landets grænser for at finde arbejdskraft til udviklingsopgaver.
Continue reading

Offline tips til at supplere online marketing

offline og online marketing

De fleste af os er nok af den holdning, at reklamer i eksempelvis aviser og cykelskure ikke er en optimal platform til at konvertere kunder, og det er jeg enig i. Det er dog en skam at mange af os online folk helt udelukker offline medier, da der gemmer sig nogle gode muligheder hist og her. Her kommer et par fifs fra Morten Storgaard.

Læs også dette indlæg af Hannah West om offline vs online – hvad er bedst?
Continue reading

International SEO – Hvordan og hvorledes?

marketing

Jeg blev spurgt af webshoppen www.bedrenaetter.dk om, hvordan de skulle arbejde med deres internationale SEO. De sælger senge og dyner på nettet, og det marked eksisterer også i andre nærliggende lande.

Har du selv et websted med sider, der er målrettet områder i verden, der taler det samme sprog, kan du nemt blive straffet for duplicate content. Men anvender du den særlige hreflang-tag, kan du fortælle Google, at der rent faktisk er forskel og samtidig sørge for, at brugerne får vist den version af siden, der passer til deres lokale variant af sproget.

Vi ved vel alle sammen, hvor store sprogsnobber f.eks. englændere og amerikanere er. Det oplever vi tit på den hårde måde, når vi få nogle knubsede bemærkninger om vores ordvalg – og skal vi fornærme begge parter, skal vi bare bruge australske vendinger. Det samme gælder spansk. Her er der stor forskel på spansk spansk og mexicansk spansk.
Continue reading

Affiliate marketing med produktfeeds

Tobias Ehlig er super dygtig og med masser af energi. Han har skrevet et indlæg om hvordan du kan arbejde med affiliate marketing med produktfeeds.

Tobias eksempel er med cykelhjelme, og er blot en af mange spændende nicher, hvor det kan betale sig at arbejde med produktfeeds.Hvis jeg selv skulle vælge en niche til formålet, faldt valget nok på en shop som Made4men.dk, som sælger alt hudplejeprodukter, trimmere, hårpleje og meget mere til mænd.

Give it away.

Affiliate marketing bliver ofte sat i forbindelse med udtrykket ”passiv indkomst”, men for mange er det langt fra tilfældet. Jo, det er ganske vist passivt på den måde at du kan tage en uge på ferie uden computer, og så tjene penge imens du ligger ved polen, men langt hen af vejen er affiliate marketing hårdt arbejde lige som så meget andet.

Når det så er sagt, så er der måder hvorpå du kan gøre arbejdet lidt lettere. En af de mere oversete værktøjer man som affiliate marketer får stillet til rådighed ved nogle partnerprogrammer er de såkaldte produktfeeds. Et produktfeed er en liste med alle produkter fra en given webshop, som selv stiller dette feed til rådighed for sine affiliates.
Continue reading

4 forskellige tips der optimerer webshoppen

webshop optimering

webshop optimering

Sommeren er ovre os, og dine konkurrenter sover på stranden med en kold øl eller drink i hånden. Nu har du muligheden for at give dem en ordentlig overhaling ved at give den en skalle med at optimere din forretning til at få endnu bedre rankings på Google.

Jeg har samlet 4 tips med eksempler på, hvordan andre forretninger har haft succes med at ranke godt på Google.
Continue reading

Fotoshoot hos Mikjær Studios

Sasa-Kovacevic-9

Jeg gik længe med tanken om at få lavet et par professionelle fotos af mig selv til brug på nogle af mine sites m.m.. Nu er jeg 24 år gammel og nået den alder, hvor jeg ikke længere kan tillade mig at benytte billeder fra diverse byture, og derfor søgte jeg hist og pist på nettet.

Heldigvis faldt jeg over dette indlæg på Amino.dk.

Mikkel Mikjær Christensen tilbød at lave gratis billeder til hans portfolio ude i hans foto og lydstudie (Mikjaer-Studios.dk) i Brabrand, Aarhus. Jeg slog straks til, og efter et par e-mail korrespondancer kørte jeg derud.
Continue reading

Online-marketing versus offline-marketing? Hvad er bedst?

Det er vist ved at være et stykke tid siden, der har været aktivitet på min blog. Heldigvis faldt jeg forleden i snak med Hannah West, som til dagligt – med hendes partner – driver en webshop der sælger halstørklæder. Vi talte om online kontra offline marketing, og hvilke fordele og ulemper de to forskellige tilgange giver en forretning på nettet. I min egen netbutik fokuserer jeg 98 % på online markedsføring, da jeg kan lide at arbejde med data som giver mig et præcist indblik og overblik over spend vs. salg. Men skal alligevel ikke glemme, at marketing er en 360 graders tilgang, og at der findes rigtig mange potentielle kunder i offline-verdenen. Jeg spurgte Hannah om, hun kunne sætte ord på, hvordan hendes forretning arbejder med begge tilgange.

Det er der kommet en god artikel ud af 🙂
Continue reading