Sådan skaber du troværdighed til din webshop

I løbet af de sidste fem år er antallet af webshops steget markant, og det tal er fortsat i vækst. For at få succes med din webshop, er det derfor vigtigt at have fokus på mange forskellige parametre. Noget af det som mange glemmer, er at fokusere på at skabe en troværdig webshop. Derfor har jeg i dette blogindlæg samlet mine bedste tips till, hvordan du skaber troværdighed på din webshop.

Vis kontaktoplysninger og CVR-nummer

Når du har en webshop, er det vigtigt at vise dine kontaktoplysninger og ikke mindst CVR-nummer frem, for at din webshop virker troværdig overfor kunderne.

Hvis det er svært at finde dine kontaktoplysninger, virker det utroværdigt, da kunderne dermed ikke kan komme i kontakt med dig, hvis de fx har spørgsmål til dine produkter eller lignende. Derfor er det vigtigt at det er nemt at se, hvordan man kan komme i kontakt med dig og din virksomhed.

Det er samtidig en god idé at have CVR-nummer stående sammen med kontaktoplysninger. På den måde kan kunderne se at det er en dansk registreret virksomhed, og det giver lidt ekstra troværdighed.

Skriv en god om-os side

Det næste, som du skal tænke over i forbindelse med at skabe en troværdig webshop, er at skrive en god om-os side, hvor kunderne kan læse lidt mere om din virksomhed.

Hvis du skriver lidt om hvordan virksomheden startede, hvilken mission du har med virksomheden og lignende, vil kunderne kende virksomheden lidt bedre, og det skaber noget ekstra troværdighed.
Continue reading

Bliv mere produktiv i din virksomhed og fakturér flere timer til dine kunder

vigtig med godt inkassofirma

Få ting er mere hæmmende for produktiviteten i din virksomhed, end når du skal bruge tid på opgaver, der ikke er kundeopgaver. Det betyder, at der går værdifuld tid tabt, som du ellers kunde have haft en indtægt på. Og den tid kommer aldrig igen. Her er 2 ting, du nemt og hurtigt kan outsource, for at få mere tid til det, der betyder noget.

Outsourcing af opgaver i virksomheden lyder måske som noget, kun store virksomheder gør. Men det kan også være til stor hjælp i mindre virksomheder. Og der findes opgaver i din virksomhed, som du bruger værdifuld tid på, men som du efter al sandsynlighed kan outsource næsten lige så let som at blinke med øjnene.

1. Telefonpasning

Noget af det mest ødelæggende for din produktivitet er små forstyrrelser. Du opdager det ikke, men små forstyrrelser kan i virkeligheden betyde, at du spilder timer hver eneste dag. Et godt eksempel er telefonen, der ringer.
Continue reading

Content is king”-princippet hersker i høj grad digitalt

Ovenstående rubrik er ikke bare et postulat, men et faktum. Indhold og vigtigheden af kvaliteten hersker i den grad efter ”content is king”-princippet, som gennem de seneste par år blot er blevet en mere essentiel del af digital markedsføring. Såfremt man ønsker at markedsføre sin virksomhed, går det på sin vis ud på at udarbejde indhold, som engagerer modtagerne.

Sådan er det med alle former for markedsføring. Særligt digitalt skal man være knivskarp.

Målrettethed og fokus er den korteste vej til modtageren, og på baggrund af data kan du tilrettelægge dine marketingindsatser i øjenhøjde, således at de rammer hovedet på sømmet.

Her i indlægget ser vi på nogle af de metodikker, du selv kan bruge, samt hvilke metrics du kan måle dem på.

Dvæletid – hvor lang tid bruger folk på din side…

Her i indlægget refererer vi til Google som søgemaskinerne, da det hovedsageligt er Google, der sidder på markedet med en markedsandel på ca. 92%.

Når vi forsøger at optimere eller søgemaskineoptimere vores hjemmeside eller webshop, er det en digital marketingindsats, der har for øje at skabe synlighed på Google.

Der er godt og vel 200 parametre, som din side vurderes ud fra, når Google skal tildele den en placering i søgeresultaterne – alt fra din hjemmesides hastighed, der blandt andet afhænger af din hostingløsning, til backlinks.

Ét af dem er dvæletid. Dvæletid er den tid, dine besøgende bruger på din side. Hvor mange sider ser de pr. session? Hvad siger den gennemsnitlige sessionsvarighed og afvisningsprocent?
Continue reading

Søgeord er vigtige, men hvordan går det med dit digitale brand?

toke

Nedenstående indlæg er skrevet af Toke Kruse. Han er über cool, og jeg har kæmpe respekt for Tokes måde at “larme” på i branchen. Det er tilsat nøjagtig den rette mængde kækhed uden træde nogen over tæerne. Hvis der endelig er nogen, som bliver trådt over tæerne, så er det forhåbentlig konkurrenterne 🙂

Mit navn er Toke Kruse, og du kender mig fra regnskabsprogrammet Billy eller mit nye firma Salary, som er et alternativ til traditionelle lønprogrammer. Sasa har inviteret mig over på sin blog for at dele nogle guldkorn om digital branding. Læs med og bliv klogere.

AdWords, Facebook og andre kanaler til at drive trafik til dit site er knaldhamrende vigtige. For det kan godt være, at du har et fantastisk produkt, men hvis du ikke får trafik til dit website eller din webshop, så sælger du ikke produkter. Men hvordan står det til med dit digitale brand, og går du forrest eller i andres fodspor?
Continue reading

Hvordan startede det hele? Retssag mod Søren Ehlert og HjulmandKaptain

marketing

D. 16 december 2016 modtager jeg en stævning på 800.000 kr. fra Flemming Kjær Trolle, anført af Søren Ehlert fra HjulmandKaptain.

800.000 kr. er for de fleste et livsændrende beløb, da man ca. skal tjene det dobbelte (1.6 mio kr.) for at kunne betale beløbet.

Jeg har siden dommen forelå, følt mig forpligtet til at dele dette blogindlæg.

Hvorfor?

Denne retssag har det hele.

Den har intriger i form af en af Danmarks mest populære advokathuse –HjulmandKaptain – der repræsenterer Flemming Kjær Trolle (sagsøgeren) som ejer en sexshop , søgsøgerens vidne 1 Kim Madsen fra Vestjylland som laver pornofilm og sagsøgerens vidne 2, som viser sig at blive et ægte kronvidne.

Dertil vil jeg også tilføje, at hvis du står og overvejer at bruge advokaten Søren Ehlert og HjulmandKaptain til et repræsentere dig i en retssag, så bør du læse nedenstående først og overveje dine alternativer.

Men lad os starte fra begyndelsen

I 2015 sælger jeg den succesfulde sexshop Alor.dk til Flemming Kjær Trolle. I aftalen underskriver jeg en konkurrenceklausul, som sikrer, at jeg ikke kan starte en konkurrerende sexshop eller rådgive andre sexshops om det at drive en sexshop.

Dette er starten på et blogindlæg, som du kan læse i den fulde version her.

 

 

 

 

 

Continue reading

Et undervurderet CMS-system

marketing

Sidder du som leder eller ejer i en dansk virksomhed, der endnu ikke er kommet på nettet, svarer det til at komme en uge for sent til din kammerats bryllup – der er ingen undskyldninger, og du kommer af den ene eller anden årsag til at fortryde det.

Læs også hvordan det hele startede

Sidste år rundede dansk e-handel et skarpt hjørne med en omsætning på massive 100 milliarder kroner, hvilket endegyldigt banker påstanden, om at internettet er døgnflue, i jorden. I dette blogindlæg får du serveret tre gode grunde til, hvorfor du skal til at komme ud af starthullerne – eller se din forretning blive kørt agterud af konkurrenterne.

Det er nemt og (næsten) gratis at komme i gang

De få virksomheder, der ikke har set potentialet i nettet og ikke har måttet dreje nøglen om endnu grundet manglende omstillingsevne eller villighed, påpeger ofte, at den digitale omstilling er dyr, tidskrævende og besværlig. Dette kunne dog ikke være længere fra sandheden. Uanset din virksomheds ambitionsniveau er det muligt at finde en platform og løsning, der passer til jeres behov.
Continue reading

Blokering af indeksering af din hjemmeside

Når jeg arbejder med SEO, bruger jeg 99 % af min tid på at rådgive om, hvad du skal gøre for at få mere synlighed på Google. Men i enkelte tilfælde kan der være en årsag til, at du ønsker at blokere Google (og andre søgemaskiner) fra at indeksere din hjemmeside.

Det kan eksempelvis være, at du ønsker Google ikke skal have adgang til:

  • Hele hjemmesiden
  • Enkelte sektioner af hjemmesiden
  • Filer på hjemmesiden

I denne artikel forklarer jeg kort, hvad du skal gøre såfremt du ønsker en af ovenstående scenarier Continue reading

Anmeldelse af Roomba 780 robotstøvsugeren

Når jeg har så travlt med Hungry, så render tiden hurtigt fra mig. Derfor købte jeg en Roomba 780 fra online webshoppen Roboteksperten.dk, og efter en lille uges tid brug, er det på tide med en mindre anmeldelse.

Jeg vil gerne være objektiv, og derfor linker jeg videre til denne side på Primabolig, hvor du kan læse om flere tests.

Roomba 780 – enhver kvindes drøm

Robotstøvsugeren Roomba 780 er simpelthen enhver kvindes drøm. Det overraskede mig meget, da jeg var meget skeptisk over for denne lille sjover i starten. Jeg forestillede mig, at Roomba ville kunne tage det værste skidt, men at jeg selv skulle køre efter med den almindelige støvsuger, for at det blev gjort godt nok til, at jeg var tilfreds. Der var dog til min store forbløffelse ingenting at komme efter – Roomba havde været helt ude i alle hjørner, under sofaen og kom bedre omkring stol- og bordben m.v. end jeg normalt gør, når jeg selv svinger støvsugeren.
Continue reading

Flere konverteringer: Tre ting der skaffer flere konverteringer til din webshop

At have en succesfuld webshop kræver rigtigt mange ting. Det kræver både gode produkter, gode priser, gode placeringer i Google, samt ikke mindst hurtig levering! Men selv hvis man kan sætte flueben ved alle disse ting, så er det ikke nødvendigvis nok for det der skiller den gode og den rigtigt gode webshop fra hinanden er, at den rigtigt gode webshop gør det let hurtigt og ikke mindst overskueligt at handle hos dig! Så hvis du gerne vil have flere salg på din webshop kommer der her tre simple men yderst effektive tips!  Continue reading

Sådan får du mere ud af din e-mail liste

Din e-mailliste er et væsentligt aktiv i din online forretning.

Ikke alene fordi du har mulighed for at markedsføre produkter og services til personer, du ved er interesserede – men også fordi e-maillisten kan bruges udover din indbakke.

Hvis du lige nu alene bruger e-maillisten sådan, at du en gang imellem udsender et nyhedsbrev, går du glip af et stort potentiale. Continue reading

Sådan får du succes med affiliate marketing

Det følgende indlæg er leveret af Simon Bak Andersen, en af landets skarpeste hoveder indenfor affiliate marketing. Da jeg stadig har mange ting at se til, blandt andet med at klæde landberg.dk på til en digital fremtid, overlader jeg derfor gerne pladsen til Simon, der her vil give et par særdeles kloge råd til jer, der gerne vil have succes med affiliate marketing.

Indlæg af Simon Bak Andersen

Jeg har været så heldig at få lidt spalteplads her på Sasas blog. Dette privilegium har jeg selvfølgelig tænkt mig at udnytte til fulde, så du som læser rent faktisk får noget ud af at læse med her.

Nyhed: Brug Adfinder.dk til at finde de rigtige partnerprogrammer.

Mit indlæg kommer til at handle om, hvordan du helt konkret får ”prikket hul på bylden” og får succes med affiliate marketing. Derfor kan du med fordel læse med her, hvis du interesserer dig for passiv indkomst og ikke mindst, hvordan det kan praktiseres. Inden jeg løfter sløret for mine bedste affiliate marketing tips og tricks, vil jeg gerne have lov til at give en kort præsentation af mig selv herunder min baggrund: Continue reading