Hvordan startede det hele?

marketing

Rigtig mange har spurgt mig om, hvordan det helt præcis er, at jeg i en alder af 27 har formået at:

  • Stifte en af Danmarks førende digital marketing bureauer
  • Komme på Berlingskes Top 100 liste
  • Tjene min første million inden jeg var 25

Det der undrer folk mest er, at min uddannelse (bachelor og kandidat) intet har at gøre med mit arbejde.

Min uddannelse er godt nok en Cand.it men den har absolut intet at gøre med digital marketing.

Det startede med affiliate marketing

Da jeg gik i gymnasiet fortalte en af mine venner mig om, at man kunne tjene penge på nettet. Det var nærmere en passiv indtægt. Man skulle intet gøre. Men bare sidde og kigge på en skærm og se pengene rulle ind.

Hvem ville ikke falde for det? 🙂
Continue reading

Et undervurderet CMS-system

marketing

Sidder du som leder eller ejer i en dansk virksomhed, der endnu ikke er kommet på nettet, svarer det til at komme en uge for sent til din kammerats bryllup – der er ingen undskyldninger, og du kommer af den ene eller anden årsag til at fortryde det.

Læs også hvordan det hele startede

Sidste år rundede dansk e-handel et skarpt hjørne med en omsætning på massive 100 milliarder kroner, hvilket endegyldigt banker påstanden, om at internettet er døgnflue, i jorden. I dette blogindlæg får du serveret tre gode grunde til, hvorfor du skal til at komme ud af starthullerne – eller se din forretning blive kørt agterud af konkurrenterne.

Det er nemt og (næsten) gratis at komme i gang

De få virksomheder, der ikke har set potentialet i nettet og ikke har måttet dreje nøglen om endnu grundet manglende omstillingsevne eller villighed, påpeger ofte, at den digitale omstilling er dyr, tidskrævende og besværlig. Dette kunne dog ikke være længere fra sandheden. Uanset din virksomheds ambitionsniveau er det muligt at finde en platform og løsning, der passer til jeres behov.
Continue reading

Søgeord er vigtige, men hvordan går det med dit digitale brand?

toke

Nedenstående indlæg er skrevet af Toke Kruse. Han er über cool, og jeg har kæmpe respekt for Tokes måde at “larme” på i branchen. Det er tilsat nøjagtig den rette mængde kækhed uden træde nogen over tæerne. Hvis der endelig er nogen, som bliver trådt over tæerne, så er det forhåbentlig konkurrenterne 🙂

Mit navn er Toke Kruse, og du kender mig fra regnskabsprogrammet Billy eller mit nye firma Salary, som er et alternativ til traditionelle lønprogrammer. Sasa har inviteret mig over på sin blog for at dele nogle guldkorn om digital branding. Læs med og bliv klogere.

AdWords, Facebook og andre kanaler til at drive trafik til dit site er knaldhamrende vigtige. For det kan godt være, at du har et fantastisk produkt, men hvis du ikke får trafik til dit website eller din webshop, så sælger du ikke produkter. Men hvordan står det til med dit digitale brand, og går du forrest eller i andres fodspor?
Continue reading

Content is king”-princippet hersker i høj grad digitalt

Ovenstående rubrik er ikke bare et postulat, men et faktum. Indhold og vigtigheden af kvaliteten hersker i den grad efter ”content is king”-princippet, som gennem de seneste par år blot er blevet en mere essentiel del af digital markedsføring. Såfremt man ønsker at markedsføre sin virksomhed, går det på sin vis ud på at udarbejde indhold, som engagerer modtagerne.

Sådan er det med alle former for markedsføring. Særligt digitalt skal man være knivskarp.

Målrettethed og fokus er den korteste vej til modtageren, og på baggrund af data kan du tilrettelægge dine marketingindsatser i øjenhøjde, således at de rammer hovedet på sømmet.

Her i indlægget ser vi på nogle af de metodikker, du selv kan bruge, samt hvilke metrics du kan måle dem på.

Dvæletid – hvor lang tid bruger folk på din side…

Her i indlægget refererer vi til Google som søgemaskinerne, da det hovedsageligt er Google, der sidder på markedet med en markedsandel på ca. 92%.
Continue reading

Blokering af indeksering af din hjemmeside

Når jeg arbejder med SEO, bruger jeg 99 % af min tid på at rådgive om, hvad du skal gøre for at få mere synlighed på Google. Men i enkelte tilfælde kan der være en årsag til, at du ønsker at blokere Google (og andre søgemaskiner) fra at indeksere din hjemmeside.

Det kan eksempelvis være, at du ønsker Google ikke skal have adgang til:

  • Hele hjemmesiden
  • Enkelte sektioner af hjemmesiden
  • Filer på hjemmesiden

I denne artikel forklarer jeg kort, hvad du skal gøre såfremt du ønsker en af ovenstående scenarier Continue reading

Anmeldelse af Roomba 780 robotstøvsugeren

Når jeg har så travlt med Hungry, så render tiden hurtigt fra mig. Derfor købte jeg en Roomba 780 fra online webshoppen Roboteksperten.dk, og efter en lille uges tid brug, er det på tide med en mindre anmeldelse.

Jeg vil gerne være objektiv, og derfor linker jeg videre til denne side på Primabolig, hvor du kan læse om flere tests.

Roomba 780 – enhver kvindes drøm

Robotstøvsugeren Roomba 780 er simpelthen enhver kvindes drøm. Det overraskede mig meget, da jeg var meget skeptisk over for denne lille sjover i starten. Jeg forestillede mig, at Roomba ville kunne tage det værste skidt, men at jeg selv skulle køre efter med den almindelige støvsuger, for at det blev gjort godt nok til, at jeg var tilfreds. Der var dog til min store forbløffelse ingenting at komme efter – Roomba havde været helt ude i alle hjørner, under sofaen og kom bedre omkring stol- og bordben m.v. end jeg normalt gør, når jeg selv svinger støvsugeren.
Continue reading

Flere konverteringer: Tre ting der skaffer flere konverteringer til din webshop

At have en succesfuld webshop kræver rigtigt mange ting. Det kræver både gode produkter, gode priser, gode placeringer i Google, samt ikke mindst hurtig levering! Men selv hvis man kan sætte flueben ved alle disse ting, så er det ikke nødvendigvis nok for det der skiller den gode og den rigtigt gode webshop fra hinanden er, at den rigtigt gode webshop gør det let hurtigt og ikke mindst overskueligt at handle hos dig! Så hvis du gerne vil have flere salg på din webshop kommer der her tre simple men yderst effektive tips!  Continue reading

Sådan får du succes med affiliate marketing

Det følgende indlæg er leveret af Simon Bak Andersen, en af landets skarpeste hoveder indenfor affiliate marketing. Da jeg stadig har mange ting at se til, blandt andet med at klæde landberg.dk på til en digital fremtid, overlader jeg derfor gerne pladsen til Simon, der her vil give et par særdeles kloge råd til jer, der gerne vil have succes med affiliate marketing.

Indlæg af Simon Bak Andersen

Jeg har været så heldig at få lidt spalteplads her på Sasas blog. Dette privilegium har jeg selvfølgelig tænkt mig at udnytte til fulde, så du som læser rent faktisk får noget ud af at læse med her.

Mit indlæg kommer til at handle om, hvordan du helt konkret får ”prikket hul på bylden” og får succes med affiliate marketing. Derfor kan du med fordel læse med her, hvis du interesserer dig for passiv indkomst og ikke mindst, hvordan det kan praktiseres. Inden jeg løfter sløret for mine bedste affiliate marketing tips og tricks, vil jeg gerne have lov til at give en kort præsentation af mig selv herunder min baggrund: Continue reading

Hvorfor ikke springe ud i det?

fokus

Nedenstående indlæg er leveret af Daniel Østergaard, som for ikke længe siden gik igang med affiliate marketing – en disciplin jeg selv startede med i sin tid, da jeg hørte om passive indtægter på nettet.

Alt min tid går med Obsidian Digital (OD), hvor jeg hjælper virksomheder med at vækste på nettet. Skal lige sige, at vi ikke laver hjemmesider i OD regi men kun marketing. Skal du have lavet en hjemmeside, så brug indexed.dk De er dygtige!

God fornøjelse!

Indlæg af Daniel Østergaard

Jeg havde en masse ideer, og derfor startede jeg en helt masse forskellige projekter op på samme tid. Det gjorde, at jeg havde svært ved at holde fokus, og derfor fik jeg ikke den forventelige succes. Jeg gav slet ikke det individuelle projekt nok tid og fokus til, at det overhovedet ville have den kvalitet, som det kræver for at opnå øjensynlige resultater. Dette er noget, som senere hen belønnes af Google, og derved kan være med til at være omsætningsparat.
Continue reading

Video marketing

Case: Unibet

Unibet er med på sidelinjen. De er med på tilskuerpladserne. Før, under og efter kampene. Og de er helt tæt på bolden på grønsværen. På deres Facebook-side kan man se værten Christopher Læssø på slap line i videoer med blandt andre FCK-spillerne William Kvist og Thomas Delaney. Det er sjov og ballade. Det er reportager fra fodboldens verden. Og frem for alt er det smart markedsføring. Continue reading