Har du valgt de rigtige søgeord?

Det er bestemt muligt at lave en søgeordsanalyse selv, og mange gør det rigtig effektivt. Der er imidlertid også en stor gruppe af webshopejere, som ikke har held med at vælge de rigtige søgeord, når der skal lægges en SEO-strategi. I værste fald kan det skævvride SEO-indsatsen, da der bruges tid og penge på søgeord, som ikke har nogen værdi i forhold til webshoppen.
Der kan være mange årsager til, at du ikke finder de rigtige søgeord, men i mange tilfælde handler det om, at du ikke bruger samme sprog som dine kunder.

Continue reading

Content is king”-princippet hersker i høj grad digitalt

Ovenstående rubrik er ikke bare et postulat, men et faktum. Indhold og vigtigheden af kvaliteten hersker i den grad efter ”content is king”-princippet, som gennem de seneste par år blot er blevet en mere essentiel del af digital markedsføring. Såfremt man ønsker at markedsføre sin virksomhed, går det på sin vis ud på at udarbejde indhold, som engagerer modtagerne.

Sådan er det med alle former for markedsføring. Særligt digitalt skal man være knivskarp.

Målrettethed og fokus er den korteste vej til modtageren, og på baggrund af data kan du tilrettelægge dine marketingindsatser i øjenhøjde, således at de rammer hovedet på sømmet.

Her i indlægget ser vi på nogle af de metodikker, du selv kan bruge, samt hvilke metrics du kan måle dem på.

Dvæletid – hvor lang tid bruger folk på din side…

Her i indlægget refererer vi til Google som søgemaskinerne, da det hovedsageligt er Google, der sidder på markedet med en markedsandel på ca. 92%.
Continue reading

Blokering af indeksering af din hjemmeside

Når jeg arbejder med SEO, bruger jeg 99 % af min tid på at rådgive om, hvad du skal gøre for at få mere synlighed på Google. Men i enkelte tilfælde kan der være en årsag til, at du ønsker at blokere Google (og andre søgemaskiner) fra at indeksere din hjemmeside.

Det kan eksempelvis være, at du ønsker Google ikke skal have adgang til:

  • Hele hjemmesiden
  • Enkelte sektioner af hjemmesiden
  • Filer på hjemmesiden

I denne artikel forklarer jeg kort, hvad du skal gøre såfremt du ønsker en af ovenstående scenarier Continue reading

Anmeldelse af Roomba 780 robotstøvsugeren

Når jeg har så travlt med Hungry, så render tiden hurtigt fra mig. Derfor købte jeg en Roomba 780 fra online webshoppen Roboteksperten.dk, og efter en lille uges tid brug, er det på tide med en mindre anmeldelse.

Jeg vil gerne være objektiv, og derfor linker jeg videre til denne side på Primabolig, hvor du kan læse om flere tests.

Roomba 780 – enhver kvindes drøm

Robotstøvsugeren Roomba 780 er simpelthen enhver kvindes drøm. Det overraskede mig meget, da jeg var meget skeptisk over for denne lille sjover i starten. Jeg forestillede mig, at Roomba ville kunne tage det værste skidt, men at jeg selv skulle køre efter med den almindelige støvsuger, for at det blev gjort godt nok til, at jeg var tilfreds. Der var dog til min store forbløffelse ingenting at komme efter – Roomba havde været helt ude i alle hjørner, under sofaen og kom bedre omkring stol- og bordben m.v. end jeg normalt gør, når jeg selv svinger støvsugeren.
Continue reading

Flere konverteringer: Tre ting der skaffer flere konverteringer til din webshop

At have en succesfuld webshop kræver rigtigt mange ting. Det kræver både gode produkter, gode priser, gode placeringer i Google, samt ikke mindst hurtig levering! Men selv hvis man kan sætte flueben ved alle disse ting, så er det ikke nødvendigvis nok for det der skiller den gode og den rigtigt gode webshop fra hinanden er, at den rigtigt gode webshop gør det let hurtigt og ikke mindst overskueligt at handle hos dig! Så hvis du gerne vil have flere salg på din webshop kommer der her tre simple men yderst effektive tips!  Continue reading

Sådan får du succes med affiliate marketing

Det følgende indlæg er leveret af Simon Bak Andersen, en af landets skarpeste hoveder indenfor affiliate marketing. Da jeg stadig har mange ting at se til, blandt andet med at klæde landberg.dk på til en digital fremtid, overlader jeg derfor gerne pladsen til Simon, der her vil give et par særdeles kloge råd til jer, der gerne vil have succes med affiliate marketing.

Indlæg af Simon Bak Andersen

Jeg har været så heldig at få lidt spalteplads her på Sasas blog. Dette privilegium har jeg selvfølgelig tænkt mig at udnytte til fulde, så du som læser rent faktisk får noget ud af at læse med her.

Mit indlæg kommer til at handle om, hvordan du helt konkret får ”prikket hul på bylden” og får succes med affiliate marketing. Derfor kan du med fordel læse med her, hvis du interesserer dig for passiv indkomst og ikke mindst, hvordan det kan praktiseres. Inden jeg løfter sløret for mine bedste affiliate marketing tips og tricks, vil jeg gerne have lov til at give en kort præsentation af mig selv herunder min baggrund: Continue reading

Hvorfor ikke springe ud i det?

fokus

Nedenstående indlæg er leveret af Daniel Østergaard, som for ikke længe siden gik igang med affiliate marketing – en disciplin jeg selv startede med i sin tid, da jeg hørte om passive indtægter på nettet.

Alt min tid går med Obsidian Digital (OD), hvor jeg hjælper virksomheder med at vækste på nettet. Skal lige sige, at vi ikke laver hjemmesider i OD regi men kun marketing. Skal du have lavet en hjemmeside, så brug indexed.dk De er dygtige!

God fornøjelse!

Indlæg af Daniel Østergaard

Jeg havde en masse ideer, og derfor startede jeg en helt masse forskellige projekter op på samme tid. Det gjorde, at jeg havde svært ved at holde fokus, og derfor fik jeg ikke den forventelige succes. Jeg gav slet ikke det individuelle projekt nok tid og fokus til, at det overhovedet ville have den kvalitet, som det kræver for at opnå øjensynlige resultater. Dette er noget, som senere hen belønnes af Google, og derved kan være med til at være omsætningsparat.
Continue reading

Video marketing

Case: Unibet

Unibet er med på sidelinjen. De er med på tilskuerpladserne. Før, under og efter kampene. Og de er helt tæt på bolden på grønsværen. På deres Facebook-side kan man se værten Christopher Læssø på slap line i videoer med blandt andre FCK-spillerne William Kvist og Thomas Delaney. Det er sjov og ballade. Det er reportager fra fodboldens verden. Og frem for alt er det smart markedsføring. Continue reading

Pas på affiliate livet ikke koster dyrt

stress

Mit navn er Tim Petersson, og jeg har tidligere fået lov at låne bloggen her til at fortælle om min oplevelse med et affiliate site. Det indlæg kan du læse her, hvis du har lyst – det handler om babyalarmer.

I dag skal det handle om noget helt andet, faktisk skal det handle om hvordan mit hårde liv med fuldtidsarbejde og så det sjove arbejde om aften har kostet mig rigtig dyrt – faktisk har jeg rykket 6-8 måneder ud af kalenderen og sat mit liv i stå. Artiklen her skal handle om hvor det gik galt, og samtidigt får du 5 helt konkrete tips hvordan du som affiliate marketer i din fritid, ikke havner der hvor jeg gjorde.
Continue reading

Få den optimale linkstruktur

intern linkbuilding struktur

Det kan nogen gange være uhyggeligt, hvor effektiv den gode interne linkstruktur kan være for en hjemmeside. Jeg har hjulpet virksomheder med at komme i top 5 i nogle af de mest konkurrence prægede brancher alene ved hjælp af intern linkbuilding.

Rigtig mange undervurderer hvor vigtigt det er, at hjælpe Google med at forstå hjemmesidens opbygning og prioriteringen af landingssiderne.

Din interne linkstruktur er en del af din SEO, og inden du går igang med at bygge eksterne links, skal du have grundstrukturen på plads.

Hvad er intern linkbuilding?

Når du laver links mellem dine egne undersider. Det hjælper brugerne med at finde det, som de søger efter, og du hjælper Google med at forstå sammenhængen imellem dine undersider

Du kan faktisk på mange måder sammenligne det med vejskilte, som du ser ude i trafikken. Hvis du ingen skilte har på din hjemmeside, er det nærmest umuligt for Google og dine brugere at finde rundt. Continue reading

Tænk over den lavpraktisk markedsføring

sms og effekt

Hej alle

Her kommer et gæsteindlæg fra Søren Guldager. Jeg har ikke lige haft tid til at blogge så meget, da jeg har gang i et splinternyt projekt sammen med en kollega med Gaveinspiration.dk, hvorfor alt min tid går her.

Gæsteindlæg

Mit navn er Søren Guldager og til dagligt sidder jeg som direktør hos Inmobile, som jeg stiftede i 2007. I dag består virksomheden af 8 ansatte og over 500 kunder, i en branche præget af mange store udbydere, som har eksisteret endnu længere end os på markedet.

Jeg har fået muligheden for at skrive et gæsteindlæg her til Sasas iværksætter blog, omkring hvordan Inmobile er blevet en af Danmarks førende udbydere af SMS gateway – den software som er bindeled imellem vores kunder og deres kunder, igennem en så gammeldags kanel som SMS. Den grundlæggende tankegang bagved vores færden i branchen og vores tilknyttede markedsføring har i mange år været bygget på, at vi ville bryde den traditionelle og lidt kedelige adfærd i markedet.
Continue reading

Søgeordsanalyse

Søgeordsanalyse handler i første omgang om at definere, hvilke søgeord jeres målgruppe bruger i søgemaskinerne for at finde firmaer og produkter som jeres. Dernæst analyseres jeres side for, hvilke søgeord den allerede ranker på i søgemaskinerne og der lægges en plan for, hvordan de øvrige søgeord implementeres på siden.

søgeordsanalyse sasaVed du hvad folk søger efter, når de prøver at finde firmaer eller produkter som jeres på nettet?

Selvom du sikkert har en god ide om det, bliver du oftest overrasket over, hvad det reelt set er, folk leder efter.
Continue reading