Sådan skaber du troværdighed til din webshop

Dette indlæg er blevet opdateret d. 22 juli 2018.

I løbet af de sidste fem år er antallet af webshops steget markant, og det tal er fortsat i vækst. For at få succes med din webshop, er det derfor vigtigt at have fokus på mange forskellige parametre.

Noget af det som mange glemmer, er at fokusere på at skabe en troværdig webshop. Derfor har jeg i dette blogindlæg samlet mine bedste tips till, hvordan du skaber troværdighed på din webshop.

Vis kontaktoplysninger og CVR-nummer

Når du har en webshop, er det vigtigt at vise dine kontaktoplysninger og ikke mindst CVR-nummer frem, for at din webshop virker troværdig overfor kunderne.

Hvis det er svært at finde dine kontaktoplysninger, virker det utroværdigt, da kunderne dermed ikke kan komme i kontakt med dig, hvis de fx har spørgsmål til dine produkter eller lignende. Derfor er det vigtigt at det er nemt at se, hvordan man kan komme i kontakt med dig og din virksomhed.

Læs også: Den perfekte cykelstol til børn hos Pixizoo

Det er samtidig en god idé at have CVR-nummer stående sammen med kontaktoplysninger. På den måde kan kunderne se at det er en dansk registreret virksomhed, og det giver lidt ekstra troværdighed.

Skriv en god om-os side

Det næste, som du skal tænke over i forbindelse med at skabe en troværdig webshop, er at skrive en god om-os side, hvor kunderne kan læse lidt mere om din virksomhed.

Hvis du skriver lidt om hvordan virksomheden startede, hvilken mission du har med virksomheden og lignende, vil kunderne kende virksomheden lidt bedre, og det skaber noget ekstra troværdighed.

Det er samtidig en god idé at vise hvem personalet bag virksomheden er. Læg nogle gode personalebilleder ud og skriv et par linjer om de forskellige personer. På den måde kan kunderne se hvem der egentlig sidder på den anden side, hvilket er rart for de fleste kunder at vide.

Tilbyd forskellige betalingsformer

Et andet punkt indenfor troværdighed, handler om at tilbyde forskellige betalingsformer, så kunderne selv kan vælge deres foretrukne betalingsform.

Sørg gerne for at kunderne både kan betale med dankort, MasterCard, overførsel fra netbank, Mobilepay og hvilke andre betalingsformer, som du tænker vil være relevante for din webshop.

Styrk dit brand med online markedsføring

Når du skal skabe en god forretning, er det vigtigt at have et godt brand. Det er vigtigt at skabe et godt brand, da det er med til at give en troværdighed til din webshop, da kunderne får et godt kendskab til dine produkter og hvad din virksomhed står for.

For at skabe et godt brand, er det vigtigt at fokusere på online markedsføring. I dag er alle online, og for at være med, er det vigtigt at din hjemmeside også er godt repræsenteret på forskellige kanaler.

Du kan fx skabe meget troværdighed ved at have en Facebook-side, hvor du deler forskellige opslag. Facebook giver samtidig mulighed for at lave annoncer, som kan skaffe dig mange nye kunder.

Ud over Facebook er det som webshopejer vigtigt at være synlig på andre sociale medier og styrke din online markedsføring med henholdsvis SEO og Adwords. For at få en god start på din online markedsføring kan du tage et kursus, hvor du kan lære om nogle af de forskellige vertikaler. På Mindrocket.dk, kan du fx finde et kursus i Adwords. : https://www.mindrocket.dk/adwords-kursus

Vis dine anmeldelser frem

Det sidste, som du skal gøre for at styrke troværdigheden til din webshop, er at vise nogle gode anmeldelserne frem.

Anmeldelser fra andre kunder kan være et afgørende punkt for hvilken webshop nye kunder vælge til deres køb. Det giver et godt indtryk af din webshop, hvis du har mange tilfredse kunder, som fortæller om deres køb på webshoppen.

Få derfor så mange kunder som muligt til at anmelde din webshop, fx på Trustpilot, så du har mulighed for at vise nogle gode anmeldelser frem. Du kan bruge et bureau som Morningtrain.dk til at hjælpe dig med at integrere anmeldelserne på din hjemmeside, hvis du ikke selv har ressourcerne eller viden til det.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *