Dårlig digital markedsføring – Virksomhedsejer er ofte ofre for “dagens smag”

Denne artikel fokuserer mere på mennesker, fordi det, der får en digital marketingplan til at mislykkes, næsten altid er baseret på indflydelsen af ​​folks beslutninger, handlinger og/eller en virksomheds struktur. Med andre ord påvirker situationerne omkring digital markedsføring ofte resultaterne.

 

Du høre for meget på andre

Du har måske sagt noget som dette tidligere om markedsføring:

“Nogen sagde til mig, at jeg skulle…”

“Jeg har hørt/læst, at jeg burde…”

“Skal vi ikke gøre…”

Jeg vil fortælle dig noget, der kan virke lidt negativt, men som ikke er beregnet til at være det – som i enhver industri omfatter en del af den digitale marketingverden posere og løgnere. I de mest ekstreme tilfælde har du sikkert set en person blinke med penge mod kameraet og fortælle dig, at du kunne tjene det samme beløb med deres ‘simple strategi’. Du skal bare vide, at hvis det lyder for nemt, er det for nemt, så stol ikke på det.

Digital markedsføring er også fuld af mennesker, der er “techies”, problemet med det er, at de kan være gode til at skabe knapper og værktøjer, der nogle gange er ret geniale, men ikke nødvendigvis praktiske for en persons virksomhed. Bare husk, at bare fordi en virksomheds hjemmeside tilbyder en hammer, betyder det ikke, at alt er et søm.

Den førnævnte forklaring på den fejlbarlige side af den digitale industri eksemplificerer, at ikke alt fungerer for enhver virksomhed. Jeg har for mine øjne været vidne til, hvordan to af de samme slags virksomheder kan få væsentligt forskellige resultater ved at bruge den samme digitale markedsføringstaktik.

 

Digital markedsføring er en kunst

Digital markedsføring er lige så meget en kunst som en videnskab. Der er ingen garantier for, at noget bliver en succes. Derfor er det altafgørende at skabe en digital marketingstrategi, der er direkte forbundet med virksomhedens mål og målsætninger, og derefter forpligte dig til at se planen igennem til ende. Lad mig gentage – se en plan til slutningen!

Virkeligheden er, at jeg oplever mange virksomheder derude, der ønsker at jagte skinnende genstande (nye ideer). Hvorfor? Fordi en virksomhedsejer vil forvente øjeblikkelige resultater, og jeg er overbevist om, at det er på grund af denne kombination af årsager:

Fra et produktperspektiv står tusindvis af digitale løsninger konstant foran vores ansigter hver dag og sælger deres “ugens smag”, og det er forvirrende at forstå, hvilken løsning der er den rigtige for dig.

Fra et serviceperspektiv er der mange “eksperter i én ting”, det kan være de har en professionel hjemmeside som kun tilbyder en enkel service, der løser et enkelt problem inden for hele landskabet. Deres service giver kun det, de gør, ikke en bredere løsning til at tilfredsstille dine forretningsbehov. Så her igen, hvad er den passende service til dine behov?

Digital markedsføring involverer teknologi, og mange mennesker er ikke teknisk kyndige. Derfor tror jeg, at folk nogle gange ser på teknologi som magi. Og hvad sker der i magi? Et øjeblikkeligt spektakulært resultat. Derfor har folk denne slags “nemme knap”-begreber om digital markedsføring; derfor forventer de bare, at det virker.

 

Fordelene ved fejlfinding

Jeg hører det hele tiden med folk, der siger: “Det virkede ikke for mig. Jeg kan ikke finde ud af internettet, jeg gav op.” Nå, det er for dårligt, fordi det eneste, det ville have taget, er en lille smule fejlfinding. Normalt bringer jeg en analogi, der lyder sådan her, tænk på en bil, og din bil har det ikke godt. Du har to valg. Du enten fejlfinder og reparerer det, eller også slipper du af med det, men du bliver alligevel nødt til at købe en anden bil.

Ofte vælger vi at fejlfinde problemet, eller vi hyrer nogen til at fejlfinde problemet, så vi kan komme tilbage på vejen. Biler forsvinder ikke. Gæt hvad? Internettet forsvinder heller ikke. Så hvis du har en online-forretning, eller hvis du vil starte en online-forretning, så skal du fejlfinde.

 

Konklusion

For at gøre digital markedsføring mere relateret til den virkelige verden, vil jeg ofte sammenligne digital markedsføring med dating. Fordi mennesker trods alt er på den anden side af enhver computerskærm. Lad os for sjovs skyld tage en af ​​disse digital marketing-magiske troende på date. Hvad tror du, de ville gøre? Da de forventer øjeblikkelige resultater, vil de sandsynligvis tilbyde et ægteskabsforslag i det øjeblik, deres røv rammer sædet.

Jeg spøger selvfølgelig, men pointen er, at digital markedsføring tager tid, forsøg, fejl og anstrengelser, ligesom alt andet i denne verden. Forvent ikke, at nogen ny idé giver øjeblikkelige resultater. Lav en plan og planlæg at holde fast i den.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *