Et undervurderet CMS-system

Sidder du som leder eller ejer i en dansk virksomhed, der endnu ikke er kommet på nettet, svarer det til at komme en uge for sent til din kammerats bryllup – der er ingen undskyldninger, og du kommer af den ene eller anden årsag til at fortryde det.

Sidste år rundede dansk e-handel et skarpt hjørne med en omsætning på massive 100 milliarder kroner, hvilket endegyldigt banker påstanden, om at internettet er døgnflue, i jorden. I dette blogindlæg får du serveret tre gode grunde til, hvorfor du skal til at komme ud af starthullerne – eller se din forretning blive kørt agterud af konkurrenterne.

Det er nemt og (næsten) gratis at komme i gang

De få virksomheder, der ikke har set potentialet i nettet og ikke har måttet dreje nøglen om endnu grundet manglende omstillingsevne eller villighed, påpeger ofte, at den digitale omstilling er dyr, tidskrævende og besværlig. Dette kunne dog ikke være længere fra sandheden. Uanset din virksomheds ambitionsniveau er det muligt at finde en platform og løsning, der passer til jeres behov.

Den lokale tømrer kan eksempelvis sagtens klare sig med en gratis hjemmeside fra Bricksite.dk eller lignende, mens en større, international virksomhed uden problemer kan finde en løsning til fem cifre – og tror mig, det er vand sammenlignet med det potentiale, du risikerer at gå glip af ved ikke at være til stede digitalt.

Når jeres hjemmeside eller webshop er oppe at køre, er vedligeholdelsen minimal, og langt de fleste vælger derfor at outsource drift og opdateringer til et eksternt bureau eller en freelancer, som gør processen nem og fleksibel.

 Mere effektiv og målrettet markedsføring

Tilhører din virksomhed den uddøende race af annoncører på traditionelle medier såsom TV, radio eller print? Så lad mig fortælle dig, at jeres markedsføringsbudget med al sandsynlighed kan bruges mere effektiv, end tilfældet er i dag.

Digitalt har du muligheden for at målrette, tilpasse og individualisere dine annoncer, så de rammer lige præcis de mennesker, du gerne vil have fat i, hvilket er vanskeligt – for ikke at sige umuligt – med gårsdagens platforme. Markedsføring på internettet gør det desuden meget nemmere at måle og evaluere på din indsats, så du ved, hvor du får mest ud af dine annoncekroner. Læs mere her.

Internettet er fremtiden – om du vil det eller ej

Er du stadig i tvivl om, hvorvidt den digital satsning er tiden og pengene værd? I så fald bør du kraftigt overveje, om din forretning eksisterer om 3, 5 eller 10 år.

Det er ikke tilfældigt, at en stor del af danskerne foretrækker at handle på nettet, og at handlen hvert eneste år sætter rekord. Det er heller ikke for sjov, at der hver eneste dag året rundt dukker nye webshops op, som forsøger at vinde forbrugerens gunst.

Der er mange om buddet, så hvorfor skulle hr. og fru Danmark vælge dig, når du ikke er til stede på internettet? Loyalitet? Fornem service? Lave priser? Alle disse ting er ikke noget særligt, når nettet ovenikøbet tilbyder gratis fragt, bekvemmelighed og 14 dages fortrydelsesret.

Stædighed og brok betaler sig sjældent. Det gør handling derimod. Kom på nettet i dag snarere end i morgen – hvis ikke for din egen skyld, så for dine kunders og forretningens bedste.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *