Søgeord er vigtige, men hvordan går det med dit digitale brand?

Nedenstående indlæg er skrevet af Toke Kruse. Han er über cool, og jeg har kæmpe respekt for Tokes måde at “larme” på i branchen. Det er tilsat nøjagtig den rette mængde kækhed uden træde nogen over tæerne. Hvis der endelig er nogen, som bliver trådt over tæerne, så er det forhåbentlig konkurrenterne 🙂

Mit navn er Toke Kruse, og du kender mig fra regnskabsprogrammet Billy eller mit nye firma Salary, som er et alternativ til traditionelle lønprogrammer. Sasa har inviteret mig over på sin blog for at dele nogle guldkorn om digital branding. Læs med og bliv klogere.

AdWords, Facebook og andre kanaler til at drive trafik til dit site er knaldhamrende vigtige. For det kan godt være, at du har et fantastisk produkt, men hvis du ikke får trafik til dit website eller din webshop, så sælger du ikke produkter. Men hvordan står det til med dit digitale brand, og går du forrest eller i andres fodspor?

Opgør med fortiden

Originalitet sælger, og det gør troværdighed og stærke brands også. Derfor skal du foruden investering i trafikkanaler også investere tid og penge i dit brand. Før i tiden kunne du måske godt slippe af sted med salg i fysiske butikker, hvis bare du havde nogle gode, hjælpsomme og troværdige sælgere ude i butikkerne.

Hvordan startede jeg det hele? Læs det her!

Men selv dengang kom der selvsagt også flere kunder ind i butikker, der havde et stærkt brand. I takt med at salget flytter digitalt, og mange butikker kun eksisterer online, så bliver brandet endnu vigtigere. Nu har du ikke de samme menneskelige virkemidler, som når du møder kunderne face-to-face, nu skal du tænke andre troværdigheds- og salgsfremmende metoder ind. Her kommer det digitale brand i spil.

Stærkt brand giver mere salg

Jo mere trafik du får, jo vigtigere bliver det digitale brand. For med et brand, der er stærkt digitalt, giver du køberne en højere grad af troværdighed. Troværdighed, som skal overleveres uden den sædvanlige menneskelige kontakt. Derfor er det altafgørende, at du i bred forstand har en webside, der underbygger dine kerneværdier og din troværdighed. Dine kerneværdier kan fx være:

  • Høj kundeservice med gode returretsvilkår o. l.
  • Let at komme i kontakt med virksomheden bag, hvis der opstår spørgsmål eller problemer.
  • Troværdige billeder, der underbygger, at der er mennesker bag websiden.
  • Videoer, der fx illustrerer, hvordan produkterne fungerer, eller hvem som står bag.
  • Troværdige farver og et professionelt logo, som underbygger seriøsitet.
  • Klare, professionelle billeder af produkterne osv.

Brand er ikke forbeholdt store virksomheder

Det er ikke kun de allerstørste virksomheder, som bør dyrke branding, også selv små virksomheder har behov for at positionere sig klart, troværdigt og enkelt. Der er rigeligt med konkurrenter derude, og en af de faktorer, som afgør, om salget havner hos dig, er, hvor klart og stærkt et digitalt brand du har.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *