Sådan får du succes med content marketing

Mit navn er Ida, og jeg arbejder til dagligt med content marketing. Derfor har jeg fået lov til at skrive et gæsteindlæg med tips til, hvordan du får succes med content marketing. I første omgang vil jeg dog indlede med at forklare en række aspekter som gør, at content marketing bør prioriteres.

Hvorfor?

I sin rene definition handler content marketing ifølge Content marketing institute om at skabe og distribuere værdifuldt, relevant og konsekvent indhold med det formål at tiltrække kunder indenfor en specifik målgruppe og således profitere deraf. Hovedfokus i content marketing er således at skabe indhold som har en så høj værdi for kunderne, at det skaber trafik og deraf salg. Content marketing er altså et essentielt aspekt i arbejdet med online marketing særligt seo. Og det er det blandt andet af følgende tre grunde.

content marketing

Først og fremmest kan content marketing fungere som en tilladelseskanal, der gør, at du få kundens opmærksomhed og kontakt. Dine salgsfremmende budskaber leveres i relevante sammenhænge, som har en værdi for kunden. Det gør, at kunden ikke føler sig eksponeret for markedsføring.

Dernæst er der værdien af word-of-mouth. Hvis du har skabt indhold som har en værdi for din kunde, er der en sandsynlighed at kunden har lyst til at dele det med sit netværk. Og mens forbrugerne i højere grad er skepsiske overfor markedsføring fra virksomheder, er de i mindre grad skeptiske overfor markedsføring i form af WOM.

En tredje grund er, at det styrker dine organiske placeringer. Google vægter nemlig kvalitetsindhold, og bliver løbende bedre til at spotte det. Derfor er content marketing af høj kvalitet en essentiel faktor i både nuværende og fremtidigt arbejde med SEO.

Content marketing er altså essentielt. Det bør prioriteres. Men hvordan gør man så det med succes?

Hvordan?

Ja, hvordan skaber og distribuerer man indhold, som tiltrækker kunder og skaber konverteringer? Først og fremmest er inspiration en nøglefaktor. Sæt dig ind i din målgruppes tankegang, og skriv indhold derefter. Inspirer dem, guide dem og giv dem lyst til mere. Skab indhold som kunden aktivt søger efter. Artikler, videoer, blogindlæg osv. skal først og fremmest drives af, at kunden finder informationen relevant og værdifuldt. Med inspirerende indhold kan du skabe en stærk relation til dine kunder, fordi de føler at du giver dem noget ekstra. Noget som er så godt, at de har lyst til at dele det – og på den måde agerer som ambassadører på vegne af dit brand.

Derudover er det vigtigt at indtænke platforme i din strategi. Del dit indhold på en række platforme, og lad det sprede sig. Del det på din egen website, ligesom vi ser med firmaet Choopin, som har sin egen blog. Se også TGKshop.dk, som har succes med content i form af gør-det-selv guides og artikler til diverse projekter i hus og have. Del det på en række sociale medieplatforme. Foreslå andre websites at linke til dit indhold, eller foreslå selv at skabe indhold til deres website. Hvis indholdet fænger, vil dine brugere og købere snart gøre dig kunsten efter, og dele artiklen for dig.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *