Har du valgt de rigtige søgeord?

Det er bestemt muligt at lave en søgeordsanalyse selv, og mange gør det rigtig effektivt. Der er imidlertid også en stor gruppe af webshopejere, som ikke har held med at vælge de rigtige søgeord, når der skal lægges en SEO-strategi. I værste fald kan det skævvride SEO-indsatsen, da der bruges tid og penge på søgeord, som ikke har nogen værdi i forhold til webshoppen.
Der kan være mange årsager til, at du ikke finder de rigtige søgeord, men i mange tilfælde handler det om, at du ikke bruger samme sprog som dine kunder.

Bruger dine kunder samme ord som dig?
Når du sælger et produkt, er du fagmand, og det betyder, at du har styr på de tekniske begreber. Der er dog imidlertid ingen garanti for, at dine kunder bruger de samme begreber, som dem du selv kender og benytter. Det kan i praksis betyde, at dine søgeord skal være de mere ’ukorrekte’ begreber, før dine kunder finder dig, da det netop er disse, der bliver søgt på.
Med andre ord skal du altså sikre dig, at dig og dine kunder er på sproglig bølgelængde, når du vælger søgeord – også selvom det betyder, at du skal gå på kompromis med din professionelle erfaring. Du skal imidlertid huske, at du sagtens kan have et uddannende indhold på din hjemmeside, som oplyser og uddanner dine besøgende og samtidigt vælge nogle søgeord og begreber, du normalt ikke selv ville bruge.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *