Find din målgruppe udenfor København

Forbløffende ofte, når virksomheder selv spørger, hvor deres produkter skal markedsføres online, svarer de hovedstadsområdet. Baggrunden for dette valg kan involvere mange faktorer, men ofte tænker virksomhederne på, hvor mange potentielle kunder, som de vil kunne konvertere til aktive kunder, hvis de laver en god kampagne i København.

Mange om buddet

For visse virksomheder kan det bestemt betale sig at lave kampagner i København. For mange andre, er det derimod en rigtig dårlig forretning. Problemet med hovedstaden er, at der er mange om buddet, når det gælder om at få vist reklamer. Det betyder, at priserne pr. klik eller view bliver presset op, og dermed når et niveau, som er højt i forhold til resten af landet.

Hvis du ejer en fysisk butik i København, er det naturligvis oftere en god idé at reklamere i nærområdet, men har du blot en webshop, skal du huske på, at du også kan markedsføre til hele resten af landet.

 

Provinsby eller København?

Som webshopejer kan du i princippet være lige glad med, om en pakke skal sendes til København eller provinsen. Det vigtigste er bare, at salget sker, og at det sker med så lave omkostninger som muligt. Af samme grund kan det meget vel være, at du bør vende blikket mod provinsen og overveje, om dit markedsføringsbudget er bedre brugt andre steder i landet.

Er du stadig nybegynder med digital markedsføring, kan det være en god idé for dig at hyre en professionel. De kan rådgive dig til, hvordan du bedst investere dine penge, så du får mest ud af dem. At finde den optimale målgruppe kan være svært, men når det først er lykkedes, er det også alle pengene værd. Held og lykke med din markedsføring fremover!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *