Et undervurderet CMS-system

marketing

Sidder du som leder eller ejer i en dansk virksomhed, der endnu ikke er kommet på nettet, svarer det til at komme en uge for sent til din kammerats bryllup – der er ingen undskyldninger, og du kommer af den ene eller anden årsag til at fortryde det.

Læs også hvordan det hele startede

Sidste år rundede dansk e-handel et skarpt hjørne med en omsætning på massive 100 milliarder kroner, hvilket endegyldigt banker påstanden, om at internettet er døgnflue, i jorden. I dette blogindlæg får du serveret tre gode grunde til, hvorfor du skal til at komme ud af starthullerne – eller se din forretning blive kørt agterud af konkurrenterne.

Det er nemt og (næsten) gratis at komme i gang

De få virksomheder, der ikke har set potentialet i nettet og ikke har måttet dreje nøglen om endnu grundet manglende omstillingsevne eller villighed, påpeger ofte, at den digitale omstilling er dyr, tidskrævende og besværlig. Dette kunne dog ikke være længere fra sandheden. Uanset din virksomheds ambitionsniveau er det muligt at finde en platform og løsning, der passer til jeres behov.
Continue reading

Content is king”-princippet hersker i høj grad digitalt

Ovenstående rubrik er ikke bare et postulat, men et faktum. Indhold og vigtigheden af kvaliteten hersker i den grad efter ”content is king”-princippet, som gennem de seneste par år blot er blevet en mere essentiel del af digital markedsføring. Såfremt man ønsker at markedsføre sin virksomhed, går det på sin vis ud på at udarbejde indhold, som engagerer modtagerne.

Sådan er det med alle former for markedsføring. Særligt digitalt skal man være knivskarp.

Målrettethed og fokus er den korteste vej til modtageren, og på baggrund af data kan du tilrettelægge dine marketingindsatser i øjenhøjde, således at de rammer hovedet på sømmet.

Her i indlægget ser vi på nogle af de metodikker, du selv kan bruge, samt hvilke metrics du kan måle dem på.

Dvæletid – hvor lang tid bruger folk på din side…

Her i indlægget refererer vi til Google som søgemaskinerne, da det hovedsageligt er Google, der sidder på markedet med en markedsandel på ca. 92%.
Continue reading

Video marketing

Case: Unibet

Unibet er med på sidelinjen. De er med på tilskuerpladserne. Før, under og efter kampene. Og de er helt tæt på bolden på grønsværen. På deres Facebook-side kan man se værten Christopher Læssø på slap line i videoer med blandt andre FCK-spillerne William Kvist og Thomas Delaney. Det er sjov og ballade. Det er reportager fra fodboldens verden. Og frem for alt er det smart markedsføring. Continue reading

Vælg din webshopløsning med omhu

webshopløsning

Nedenstående indlæg er udarbejdet af Simon Nygård fra Onkelbillig.dk

Går du rundt med en lille e-købmand i maven, samt overvejer du at starte en webshop, så har du nok allerede overvejet en webshop-løsning, som du kan kaste dig over. Uanset hvilket stadie du er på, så er der god grund til at tage denne beslutning med omhu, når det drejer sig om valg af webshop-løsning. Jeg kender eksempelvis manden bag kukuk.dk, som sælger garn på nettet. Han bruger en Shoporama løsning (brugervenligt og lynhurtigt), og nærmest fra dag 1, har der været fremgang på SEO-fronten.

Simons historie

Jeg hedder Simon Nygård og driver til dagligt www.onkelbillig.dk, ved siden af mit studie. Jeg har været så heldig at få lov til at lave gæsteindlæg på Sasa’s blog. Jeg vil fortælle lidt om mine tanker angående det at vælge den rigtige webshop-platform, som er rettet mod dig, der overvejer at starte en webshop eller bare er nysgerrig på e-handel. Dog skal det det siges, at der ikke findes en bestemt løsning, som alle burde vælge. Jeg kommer med min erfaring, som jeg håber kan hjælpe dig et skridt tættere på valget af den helt rigtige webshop-løsning.
Continue reading

Niche-webshop vs. stort marked

D. 1 februar startede jeg hos s360.dk, hvor jeg arbejder med strategisk online markedsføring for nogle af bureauet største kunder samtidig med, at jeg skriver speciale, som skal afleveres d. 1 juni. Det bliver dejligt at få min Cand.it., men ærligt glæder jeg mig til aldrig mere at møde op på skolebænken 🙂
På grund af travlhed bliver der ikke skrevet meget på bloggen, og derfor giver jeg ordet til Tobias Ehlig, som gerne vil fortælle lidt om niche webshop vs. webshop i et stort marked.

Hvad skal du vælge?

En af de problemstillinger jeg hører diskuteret allermest i øjeblikket inden for e-handel er hvorvidt man som nystartende e-købmand i 2015 skal åbne en webshop med niche-fokus, eller hellere vælge et større marked. Tanken er at man enten kan satse på at tage en stor del af et lille marked, eller en lille del af et stort marked.
Continue reading

En billig udvikler kan være dyr

Dette gæsteindlæg er skrevet af Tobias Ehlig, ung e-købmand som i øjeblikket sælger cykelhjelme over internettet. For tiden bruger han sin energi på NyCykelhjelm.dk, som skal drive trafik til hans webshop.

udvikler

Udviklere, programmører, kodere. Tre betegnelser for den samme person, som i disse tider er ekstremt eftertragtet. Hvilket startup kunne ikke godt bruge nogle flere udviklertimer?

Der er ganske enkelt større efterspørgsel efter programmører end der er udbud, og det giver en situation, hvor man som programmør har nemt ved at finde arbejde. Det betyder samtidig også at lønnen presses op, og det får flere danskere til at kigge uden for landets grænser for at finde arbejdskraft til udviklingsopgaver.
Continue reading

4 forskellige tips der optimerer webshoppen

webshop optimering

webshop optimering

Sommeren er ovre os, og dine konkurrenter sover på stranden med en kold øl eller drink i hånden. Nu har du muligheden for at give dem en ordentlig overhaling ved at give den en skalle med at optimere din forretning til at få endnu bedre rankings på Google.

Jeg har samlet 4 tips med eksempler på, hvordan andre forretninger har haft succes med at ranke godt på Google.
Continue reading

Online-marketing versus offline-marketing? Hvad er bedst?

Det er vist ved at være et stykke tid siden, der har været aktivitet på min blog. Heldigvis faldt jeg forleden i snak med Hannah West, som til dagligt – med hendes partner – driver en webshop der sælger halstørklæder. Vi talte om online kontra offline marketing, og hvilke fordele og ulemper de to forskellige tilgange giver en forretning på nettet. I min egen netbutik fokuserer jeg 98 % på online markedsføring, da jeg kan lide at arbejde med data som giver mig et præcist indblik og overblik over spend vs. salg. Men skal alligevel ikke glemme, at marketing er en 360 graders tilgang, og at der findes rigtig mange potentielle kunder i offline-verdenen. Jeg spurgte Hannah om, hun kunne sætte ord på, hvordan hendes forretning arbejder med begge tilgange.

Det er der kommet en god artikel ud af 🙂
Continue reading

Inspiration til linkbuilding

linkbuilding tips

Ofte kan det være svært at finde frem til relevante links til ens sider, og de fleste som arbejder bare en lille smule med SEO og for den sags skyld markedsføring, ved at der skal links til for at man bliver synlig i søgemaskinerne. Du kan naturligvis godt blive synlig på nogle søgeord, uden at have brugt meget tid på linkbuilding. Men er dette tilfældet er det højest sandsynlig fordi der ikke er meget konkurrence på søgeordet, fordi du har rigtig godt styr på din on-page SEO (du kan læse Halfdans indlæg her på bloggen for mere om on-page SEO) eller fordi du skriver/laver noget ufatteligt godt indhold som folk helt naturligt linker til fordi det ganske enkelt er det bedste indhold som ligger på nettet!
Continue reading

3 ting vi lærte under opstarten af en webshop

learning

learningMit navn er John, og jeg er én af varetagerne bag webshoppen E-ciga.dk, som sælger e-cigaretter til den begyndende ”damper”, som ønsker at trappe ned på rygningen eller helt og holdent at blive smøgerne kvit.

Det har vi gjort i omkring 1½ år nu (vi er i alt 3), og i den forbindelse er jeg rigtig glad for at have fået lov til at skrive dette blogindlæg, hvor jeg kan dele nogle af vores erfaringer. Jeg er sikker på, at enhver iværksætter-spire kan sætte sig ind i situationen, når jeg siger, at det faktisk er enormt meget, vi har lært i processen.

OK, det er den pæne måde at udtrykke sig på. Sagt på anden måde: Hold da kæft, hvor vidste vi ikke særligt meget, da vi startede! Havde vi vist, hvor meget arbejde, der egentlig lå bag en succesfuld shop, så… ja, så havde vi nok gjort det alligevel – for sådan er vi jo som iværksættere evige optimister.
Continue reading

Hvordan markedsfører man kedelige produkter?

kedelige produkter

Man siger som regel, at man skal starte en webshop inden for en branche og med nogle produkter, som man selv interessere sig for. Det er dog ikke altid den bedste forretning og derfor søger mange mod andre produkter.kedelige produkter

Det ender ofte med, at man laver en webshop med nogle produkter, som egentlig ikke er særligt spændende. Det er ofte de kedelige produkter, som endnu ikke er blevet ”taget,” alene af den grund, at de ikke er ret spændende at arbejde med. TZtape.dk er et godt eksempel på en webshop, som har specialiseret sig inden for en produkt- gruppe, som egentlig ikke er specielt interessant. TZ tape er et godt eksempel på denne slags kedelige produkter, og du kan se  webshoppen tztape.dk her, som netop har specialiseret sig i denne niche. Det er ikke spændende produkter, men produkter som rigtig mange forretningsdrivende skal bruge for at drive en god forretning.
Continue reading

5 konkrete tips til at nå dine mål

Jeg elsker at være effektiv, og at gå metodisk til værks kan være en god i de i langt de fleste tilfælde. Når man skal nå 1000 ting i løbet af ugen, er det en god ide at have et overblik. Philip Løvland kommer med hans bud på, hvordan han når sine egne mål.

Hvis du vil læse flere tips om effektivitet, finder du dem her og her.

Du har selvfølgelig sat dig dine mål for 2014 har du ikke? Hvis ikke så sæt dig ned og lav nogle mål og kom tilbage og læs videre bagefter 😉 Dine  må skulle jo gerne nås, så her får du 5 konkrete tips til hvordan du når dem.
Continue reading

Webshop tip: Vareprøver virker, og gaver sucks!

gaver webshop tips

Indlægget er skrevet af Morten Kristensen, som til daglig blandt andet driver Customfit.eu og Cosmos-Co.eu. Begge shops beskæftiger sig med områder, som har min passion.

Gaver

gaver webshop tips
Credit to Lucy Ray

Når der opstår et nyt fænomen indenfor ”webshop verdenen”, så går der lynhurtigt ”inflation” i den. Og et godt eksempel på dette er gaver. Det er næsten lige meget, hvor du handler, så får du lige to stk tyggegummi med, nogle karameller, et par Haribo miniposer eller noget lignende. Det var et mega cool stunt i starten, fordi det var nyt, og det var overraskende.
Continue reading