Bliv mere produktiv i din virksomhed og fakturér flere timer til dine kunder

Få ting er mere hæmmende for produktiviteten i din virksomhed, end når du skal bruge tid på opgaver, der ikke er kundeopgaver. Det betyder, at der går værdifuld tid tabt, som du ellers kunde have haft en indtægt på. Og den tid kommer aldrig igen. Her er 2 ting, du nemt og hurtigt kan outsource, for at få mere tid til det, der betyder noget.

Outsourcing af opgaver i virksomheden lyder måske som noget, kun store virksomheder gør. Men det kan også være til stor hjælp i mindre virksomheder. Og der findes opgaver i din virksomhed, som du bruger værdifuld tid på, men som du efter al sandsynlighed kan outsource næsten lige så let som at blinke med øjnene.

1. Telefonpasning

Noget af det mest ødelæggende for din produktivitet er små forstyrrelser. Du opdager det ikke, men små forstyrrelser kan i virkeligheden betyde, at du spilder timer hver eneste dag. Et godt eksempel er telefonen, der ringer.

Når den ringer, skal den helst tages hurtigt, for der sidder jo en potentiel kunde i den anden ende. Men når du tager telefonen, afbryder du hele dit workflow. Og selvom der måske kun er tale om en mindre forstyrrelse på et par minutter, viser forskning på området, at det kan tage helt op til 20 minutter, før du er tilbage i dit flow og lige så effektiv som før. For hver eneste forstyrrelse.

Hvis du i stedet vælger at lade virksomhedens indgående opkald gå til et callcenter, undgår du forstyrrelser hele tiden. Så kan du koncentrere dig om de opgaver, du har, og være produktiv. 1-2 gange i løbet af dagen, kan du så afsætte tid til at ringe tilbage på alle de opkald, du har misset.

På den måde får din kunde en personlig modtagelse, når de ringer, og får besked om, at du ringer tilbage senere på dagen. Du kan endda oplyse et tidsrum, hvis du altid laver opkaldene i det samme tidsrum hver dag.

Du får en tilfreds kunde i røret, fordi de har fået god betjening, og fordi du ringer tilbage lidt senere samme dag.

Callcenter-løsningen har desuden også en anden fordel. Hvis du sidder i møde – eller er forhindret i at tage telefonen af en anden grund – så får din kunde heller ikke bare en telefonsvarer.

Udgiften til sådan et callcenter kan du uden tvivl hurtigt tjene hjem igen på din øgede produktivitet.

2. Inddrivning af gæld

En af de store tidsrøvere i alle virksomheder er, når kunder ikke betaler deres regninger til tiden. Det kræver tid til opfølgning og rykkerudsendelse til kunderne. Men det største problem opstår, hvis kunden stadig ikke betaler, efter du har sendt flere rykkere.

Hvis sagen skal gå til inkasso, går der pludselig rigtigt meget tid med opgaven. I stedet for at stå for denne del selv, kan du outsource opgaven til et inkassofirma. Det sparer dig for en masse tid og en hel masse bekymringer og besvær.

Samtidig øger det faktisk sandsynligheden for at vinde din sag, hvis den ender i retten, fordi inkassofirmaerne undgår de fodfejl, du måske selv ellers ville have begået. Og ikke mindst de krumspring, som de fleste dårlige betalere laver.

Nogle inkassofirmaer tilbyder endda, en no cure, no pay-løsning. Det betyder, at du kun betaler for ydelsen, når du har brug for den. Og det betyder endda, at du kun betaler for arbejdet, hvis inkassofirmaet får pengene hjem til dig. Ellers koster det dig ikke en krone.

Dermed er det en nærmest risikofri løsning, hvor du ikke skal have firmadankortet op af lommen, medmindre der kommer penge ind.

Vær selv kreativ

Der findes sikkert mange andre områder i din virksomhed, hvor du – med meget lidt forberedelse og for meget få penge – kan outsource opgaver i din virksomhed, som du ikke selv har tid til. Eller opgaver du simpelthen bare ikke gider.

På den måde kan du fakturere flere af dine arbejdstimer til kunderne, i stedet for at bruge dem på administration.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *