Sådan får du succes med affiliate marketing

Det følgende indlæg er leveret af Simon Bak Andersen, en af landets skarpeste hoveder indenfor affiliate marketing. Da jeg stadig har mange ting at se til, blandt andet med at klæde landberg.dk på til en digital fremtid, overlader jeg derfor gerne pladsen til Simon, der her vil give et par særdeles kloge råd til jer, der gerne vil have succes med affiliate marketing.

Indlæg af Simon Bak Andersen

Jeg har været så heldig at få lidt spalteplads her på Sasas blog. Dette privilegium har jeg selvfølgelig tænkt mig at udnytte til fulde, så du som læser rent faktisk får noget ud af at læse med her.

Mit indlæg kommer til at handle om, hvordan du helt konkret får ”prikket hul på bylden” og får succes med affiliate marketing. Derfor kan du med fordel læse med her, hvis du interesserer dig for passiv indkomst og ikke mindst, hvordan det kan praktiseres. Inden jeg løfter sløret for mine bedste affiliate marketing tips og tricks, vil jeg gerne have lov til at give en kort præsentation af mig selv herunder min baggrund: Continue reading

Hvorfor ikke springe ud i det?

fokus

Nedenstående indlæg er leveret af Daniel Østergaard, som for ikke længe siden gik igang med affiliate marketing – en disciplin jeg selv startede med i sin tid, da jeg hørte om passive indtægter på nettet.

Alt min tid går med Obsidian Digital (OD), hvor jeg hjælper virksomheder med at vækste på nettet. Skal lige sige, at vi ikke laver hjemmesider i OD regi men kun marketing. Skal du have lavet en hjemmeside, så brug indexed.dk De er dygtige!

God fornøjelse!

Indlæg af Daniel Østergaard

Jeg havde en masse ideer, og derfor startede jeg en helt masse forskellige projekter op på samme tid. Det gjorde, at jeg havde svært ved at holde fokus, og derfor fik jeg ikke den forventelige succes. Jeg gav slet ikke det individuelle projekt nok tid og fokus til, at det overhovedet ville have den kvalitet, som det kræver for at opnå øjensynlige resultater. Dette er noget, som senere hen belønnes af Google, og derved kan være med til at være omsætningsparat.
Continue reading

Offline tips til at supplere online marketing

offline og online marketing

De fleste af os er nok af den holdning, at reklamer i eksempelvis aviser og cykelskure ikke er en optimal platform til at konvertere kunder, og det er jeg enig i. Det er dog en skam at mange af os online folk helt udelukker offline medier, da der gemmer sig nogle gode muligheder hist og her. Her kommer et par fifs fra Morten Storgaard.

Læs også dette indlæg af Hannah West om offline vs online – hvad er bedst?
Continue reading

Affiliate marketing med produktfeeds

Tobias Ehlig er super dygtig og med masser af energi. Han har skrevet et indlæg om hvordan du kan arbejde med affiliate marketing med produktfeeds.

Tobias eksempel er med cykelhjelme, og er blot en af mange spændende nicher, hvor det kan betale sig at arbejde med produktfeeds.Hvis jeg selv skulle vælge en niche til formålet, faldt valget nok på en shop som Made4men.dk, som sælger alt hudplejeprodukter, trimmere, hårpleje og meget mere til mænd.

Give it away.

Affiliate marketing bliver ofte sat i forbindelse med udtrykket ”passiv indkomst”, men for mange er det langt fra tilfældet. Jo, det er ganske vist passivt på den måde at du kan tage en uge på ferie uden computer, og så tjene penge imens du ligger ved polen, men langt hen af vejen er affiliate marketing hårdt arbejde lige som så meget andet.

Når det så er sagt, så er der måder hvorpå du kan gøre arbejdet lidt lettere. En af de mere oversete værktøjer man som affiliate marketer får stillet til rådighed ved nogle partnerprogrammer er de såkaldte produktfeeds. Et produktfeed er en liste med alle produkter fra en given webshop, som selv stiller dette feed til rådighed for sine affiliates.
Continue reading

Affilliate projektet der blev til ren interesse

babyalarmer

På grund af arbejde hos Hungry.dk, min egen webshop Alor.dk + alt muligt andet er det ved at være længe siden, at jeg selv har skrevet et indlæg.

Men for et halvt år siden kom jeg ved et tilfælde i kontakt med Tim Petersson – og hvor er jeg dog glad for det 🙂 Tim er for sej, og får slet ikke nok kredit (ifølge mig) for hans affiliate-projekter. I dag sparer vi med hinanden ugentligt, og jeg spurgte ham forleden dag om, han ikke var interesseret i at fortælle lidt om hans hjemmeside om babyalarmer. Han svarede “ja da”, men om ville det ikke være federe, hvis skrev et gæsteindlæg om det.

Tim Petterson og hans babyalarmer

babyalarmer
Continue reading

On-page SEO på din hjemmesides vigtigste sider

on-page-seo

Halfdan Tim er cool. Han er en af mine venner, og jeg nærer rigtig meget respekt for alt hvad han laver. Om det så er på fodboldbanen eller i affiliate branchen, giver han den gas, og stopper ikke før… I andre stopper + lidt mere 🙂

Han har skrevet dette stykke tekst om on-page SEO, og tager udgangspunkt i hans eget site JUF.dk Når jeg selv arbejder med affiliate, er on-page SEO det første jeg får på plads. Hvad nytter det at lave verdens bedste linkbuilding, hvis ens site hverken har h1-tags, intern linkstruktur eller alt tags til billederne for bare at nævne et par vigtige elementer.
Continue reading

3 typer af søgemaskineoptimering – Hvilken en er du?

tyrefægter metafor

Jeg har simpelthen så forfærdelig travlt for tiden, at det kan være svært at finde tid til at skrive indlæg og artikler på min blog. Lad mig derfor præsentere Laust Kehlet fra SEO Nørden, og lade ham forklare en ting eller to om søgemaskineoptimering.

Læs også min egen SEO guide

Hej mit navn er Laust Kehlet, og jeg har fået æren af at skrive dette indlæg her på Sasa’s glimrende blog. Normalt går jeg under navnet ’SEO Nørden’, og jeg har brugt en del tid på at arbejde med SEO. I modsætning til mange af mine konkurrenter er jeg ikke særlig teknisk velfunderet, men kommer fra en ret broget baggrund med noget større fokus på det store billede. Det er også det, som dette indlæg bærer præg af og en forklaring af en bestemt form procesorienteret forretningsteori på søgemaskineoptimering.
Continue reading

Genialt WP plugin til bedre SEO og design

Alle hjemmesider jeg arbejder med er sat op i CMS systemet WordPress.

Ganske simpelt af den årsag at WP er så dejlig nemt at arbejde med. Jeg kan hverken programmere eller designe, men alligevel formår jeg at lave en flot og funktionel hjemmeside i ny og næ 🙂

Eftersom man med WordPress kan bruge forskellige plugins, faldt jeg forleden dag over hjemmesiden Tentblogger af John Saddington.
Continue reading

Hvorfor er marketing vigtigt?

På mit 3 semester havde jeg et ret spændende eksamen indenfor marketing. Jeg har aldrig brudt mig om faget eftersom jeg ærligt talt synes, at det er et rigtig pige-fag. Så længe man “argumenterer” kan man aldrig gå galt i byen. Hvert fald ikke på universitets niveau. Det fascinerende ved marketing er dog, at man har mulighed for at “tænke ud af boksen”. En egenskab som er et must i dag for de fleste globale virksomheder.

Jeg interesserer mig meget for affiliate-marketing samt søgemaskineoptimering, og der er tydelige tendenser der peger på, at hvis man skal kunne følge med i udviklingen og den konstante konkurrence, så kræver det at man ligger i toppen på Googles side 1 på de vigtigste søgeord.

Hvordan ligger man i topppen af Google? Udover de nødvendige off site og on site faktorer indenfor SEO, så er værdi skabelsen blevet langt vigtigere de sidste par år. Google straffer flere og flere hjemmesider som ikke skaber værdi til den besøgende, og lader andre komme til som gør. Med andre ord KRÆVES det at man tænker ud af boksen, hvis man vil differentiere sig fra andre konkurrenter der har de samme ydelser/service/produkter som en selv.

Og det er lige præcis her, at marketing kan sit kram. Der er ingen tvivl om, at hvis man fanger den rigtige vinkel med sin marketingsstrategi, så er man et skridt nærmere succes.

Jeg fik 10 i min marketingseksamen. Noget rigtigt må jeg have gjort 🙂
Continue reading